A Via Transilvanica1400 km-en keresztül az észak moldvai Putna kolostortól a dunai Szörényvárig halad, 7 különböző tájegységen keresztül (úgy mint Bukovina, Felföld, Székelyföld, Szászföld, Dákok földje, Bánság, Római föld).
A projekt 2018-ban kezdődött, azóta folyamatos fejlesztés alatt áll, így egy újabb leágazás készült Brassó felé (Teuton lovagok földje). A BSBK Camino szakosztálya (ZsRobi, Rugó, Ptitkár), a magyarországi kék kör után, nekivágott ennek a kihívásnak. Ezen kívül Rugóval plusz személyes kötődésünk is van, az út ami visszahív...
Bár még az első szakaszokon vagyunk túl, némi összehasonlító, kedvcsináló írással jelentkezünk.
Tervezés: bár sokan szidják a magyarországi közlekedési infrastruktúrát (bizonyos téren joggal), javaslom nekik a megfelelő viszonyítási alapot. A Debrecen - Putna út 486 km, 8 óra autóval, 24 óra tömegközlekedéssel. Így a kék túra alatt bevett hétvégi bejárás nem megoldható. A túrázók, a helyiek is, legalább egy hetes utat terveznek. Az egy hetes túra persze más pakolást, más napi távot feltételez(ne). Az út közel azonos kb. 20 km-es etapokra van osztva, nagyon jól megoldott szálláslehetőségekkel. Ha valaki ennél lassabban haladna érdemes előre tervezni. Ha gyorsabban akkor is…
Útvonal: a legszembetűnőbb különbség a magyarországi ország bejáró útvonalhoz képest, hogy itt minden megtett kilométert egy-egy 300 kg súlyú kő jelez, melyek egyedi andezit faragványok. A projekt önkéntese szerint ez mentálisan segít hogy könnyebben bírd le az adott távot. Csak mellékesen jegyzem meg, Romániában az autóutakon is vannak kilométerkövek, ott sem könnyű legyűrni a utat. Az elején kicsit szkeptikusan álltunk hozzá, de aztán ráéreztünk a dologra és vártuk a következő követ. A faragványok művészi értékét nem ítélném meg, mindenesetre vannak mívesebb és kicsit elnagyoltabb alkotások...




Tervezés: bár sokan szidják a magyarországi közlekedési infrastruktúrát (bizonyos téren joggal), javaslom nekik a megfelelő viszonyítási alapot. A Debrecen - Putna út 486 km, 8 óra autóval, 24 óra tömegközlekedéssel. Így a kék túra alatt bevett hétvégi bejárás nem megoldható. A túrázók, a helyiek is, legalább egy hetes utat terveznek. Az egy hetes túra persze más pakolást, más napi távot feltételez(ne). Az út közel azonos kb. 20 km-es etapokra van osztva, nagyon jól megoldott szálláslehetőségekkel. Ha valaki ennél lassabban haladna érdemes előre tervezni. Ha gyorsabban akkor is…
Útvonal: a legszembetűnőbb különbség a magyarországi ország bejáró útvonalhoz képest, hogy itt minden megtett kilométert egy-egy 300 kg súlyú kő jelez, melyek egyedi andezit faragványok. A projekt önkéntese szerint ez mentálisan segít hogy könnyebben bírd le az adott távot. Csak mellékesen jegyzem meg, Romániában az autóutakon is vannak kilométerkövek, ott sem könnyű legyűrni a utat. Az elején kicsit szkeptikusan álltunk hozzá, de aztán ráéreztünk a dologra és vártuk a következő követ. A faragványok művészi értékét nem ítélném meg, mindenesetre vannak mívesebb és kicsit elnagyoltabb alkotások...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése