2010. április 24., szombat

Hanák Kolos 2010

Útvonal: Kékes - Mátra-nyereg - Csór-hegy - Galyatető - Mátraszentlászló - Vörös-kő - Ágasvár - Mátrakeresztes - Muzsla - Szurdokpüspöki
Táv: 36 km, szintemelkedés 1290 m, menetidő 9 óra
Résztvevők: Peti, Szipi, Ziggy, KZ, Rugó, Zsoci, Bence

Immár hagyomány a részvételünk az április végi Mátrabérc-Hanák Kolos-Muzsla túrán. Kicsit nehékesen alakult a létszám és a táv választás. Bali a családdal és Bubusékkal Toscanában nyaralt (neki se lehetett könnyű), Pazs festés és újabb apai örömök között lebetegedett. Rugó így társ nélkül maradt a leghosszabb távra és becsatlakozott a középpuhapöcsökhöz. Sajnos Jankó elutazott Washingtonba, így a túracsapatban való debütálása elmaradt, valamint Zsolónak, Lehelnek és Gyufiéknak is egyéb elfoglaltságaik akadtak.

Szombat reggel 6.30-kor Zsoci jött értem, Zsigával. Jól haladtunk, a mezőkövesdi Lukoil kútnál felszedtük Szipit, majd gyors pálinkázás után (kiváló fahéjas körte, igen kemény szaggal), Rugót is felvettük a Kisasszonytér pihenőhelyen. 8.30-ra értünk a kékestetői szanatóriumba, ahol Kz-ék szálltak meg családdal. Leparkoltunk, újabb pálinka (mint kiderült utolsó) és már indultunk a rajthoz. Együtt indultunk egy szatmári síző barátunkkal, Óvári Zolival, de hamar elrobogtak mellettünk, mint utóbb kiderült a 6 és fél órás idejük kicsit jobbnak bizonyult a miénknél...bár azt megtudtuk tőlük, hogy lassabban sokkal nehezebb teljesíteni a túrát és mi úgye szeretünk elfáradni...
A Hanák Kolos túrán így végül Szipi, Zsiga, Kz, Rugó, Zsoci és énmagam haladtunk együtt. Kisebb izgalmat jelentett a Kékesről meredeken lefelé jövet egy izgága ifjú robogott el mellettünk, nem tudott megállni, végül egy fának ütközött, de életben maradt ("ezzel is csak többen vagyunk" -Szipi). Kellemes napos időben 2 órán belül érkeztünk Galyatetőre, ahol Bence várt. Kiváló ser és némi egyéb plusz kalória után együtt folytattuk az utat. Sajnos nem készült a korzikai tervvel, így ezen még mindig Zsigával és Szipivel agyaltunk, nemsoká konkrétumokat is ígértek, billentyűzetre vetik a tervüket.

Ágasvárra felfelé továbbra is jó volt az idő, ezen a szakaszon amúgy is mindig kicsit melegebb a klíma...Jól esett mikor felértünk a csúcsra, még jobban mikor elértük a turistaházat. Nemigen kívánkozott tovább menni, gyorsan fogyott a sör és kellemes volt a téma. Zsoci is elemében volt, bár felnőttfilmes témában tudtunk újat mondani... Végül csak tovább indultunk, majd hamar begurultunk Mátrakeresztesre. Kellett az energia az újabb emelkedőhöz, így kicsit rápihentünk. Zoli bejelentette, hogy innen taxival folytatja a túrát, már érte is indult a családi fuvar. Feladta a túrát, ezért innentől szerepeljen kisbetűvel a neve: kz...

A Muzslán Zsoci előreszaladt, én Rugóval és Bencével értem fel, mögöttünk Zsiga jött pár percre, őt megvártuk a csúcson. Szipi jobban lemaradt, vele csak a célban találkoztunk. Felfelé kellemesen telt az út, lefelé szokás szerint már fájt a térdem és új elemként a talpam, de végül 21 perccel megjavítva egyéni legjobbamat értem célba. Zsoci végül fél órával korábban ért be, a pelotonban Zsiga, Rugó és magam érkeztünk (8.28-cal). Bence is velünk tartott, ő viszont csak a Muzslát teljesítette, végül Szipi is szintidőn bőven belül szakította át a célszalagot.
Az érkezésnél Bence öccsével találkoztunk, aki visszaszállította Zsocit és Bencét az autóikért. Leküzdöttünk jópár lángost, babgulyást, sert, mire Zsoci visszaért Szurdokpüspökibe, hazafelé még kitettük Rugót, majd Szipit, végül Zsigával (pontosabban egy vw-nel) féltíz körül értünk haza. Köszönet a szállítmányozásért.
Ide írom, hátha jövőre is megyünk: 2011 MUZSLA!!!!